سوپ پیاز

طرز تهیه سوپ پیاز مجلسی فرانسوی

 

سوپ پیاز از غذاهای خوشمزه و محبوب فرانسوی است و به دلیل طعم و مزه عالی اش، امروزه در سر تا سر جهان این سوپ خوشمزه را درست می کنند. سوپ پیاز از آن دسته از غذاهایی می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و می توانید در پذیرایی از مهمان های خود، از این سوپ جهانی به عنوان پیش غذا استفاده کنید.

   

مواد لازم سوپ پیاز 5 نفر :

 استاک گوشت و سبزیجات  2 پیمانه
پیاز بزرگ  4 عدد
 آرد سفید  3 قاشق غذاخوری
 فلفل سفید 1 قاشق چایخوری 
 روغن مایع 50 گرم 
 کره  به میزان لازم
 آب 5 لیوان 
 پنیر پارمزان به میزان لازم 
نان باگت به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

طرز تهیه سوپ پیاز مجلسی :

ابتدا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد کنید و در یک قابلمه به همراه مقداری روغن روی حرارت قرار بدهید و به مدت 10 دقیقه تفت بدهید تا پیازها شفاف شوند البته نباید آن ها را سرخ کنید. توجه داشته باشید در دستور اصلی طرز تهیه این سوپ فرانسوی، پیاز را به صورت حلقه ای برش بدهید و خرد کنید اما من ترجیح می دهم به صورت نگینی خرد شود.

 

بعد از اینکه پیازها طلایی شد، استاک گوشت و سبزیجات را اضافه کنید و صبر کنید تا بجوشد. توجه کنید اگر استاک گوشت نداشتید می توانید عصاره گوشت و سبزیحات را داخل 2 لیوان آب جوش سرد شده حل کنید و به سوپ اضافه کنید.

 

در این مدت زمان آرد را در یک قابلمه به همراه کره روی حرارت قرار بدهید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. وقتی رنگ آرد به رنگ نسکافه ای شد، از روی حرارت بردارید و مقدار آب گفته شده را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا آرد به طور کامل حل شود و بعد به سوپ اضافه کنید.

 

سپس برگ بو و فلفل سفید کوبیده را اضافه کنید و صبر کنید تا کمی سوپ با حرارت ملایم بپزد. در این مدت زمان نان تست را برش بزنید و روی نان تست سیر رنده شده و روغن زیتون بریزید و بعد  داخل فر قرار بدهید. اگر فر نداشتید می توانید داخل تابه تفت بدهید. سپس برگ بوها را پس از پخت از سوپ بیرون بیاورید.

 

در این مرحله نصف سوپ را در یک ظرف مناسب بریزید و میکس کنید، سپس دوباره به سوپ برگردانید و صبر کنید تا سوپ به خوبی بپزد و لعاب بیندازد. همچنین در این مرحله 2 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان را رنده کنید و داخل سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ چند بار جوش بزند.

 

سپس سوپ را از روی حرارت بردارید و در صورت تمایل مقداری خامه به سوپ اضافه کنید و هم بزنید تا خامه به طور کامل حل شود. در صورت تمایل می توانید مقداری فلفل سیاه هم آسیاب کنید و به سوپ اضافه کنید. حالا نان های تست حاوی سیر رنده را روی ظرف سرو بگذارید و 1 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان روی نان ها بپاشید و سپس سرو کنید. امیدواریم از خوردن این سوپ پیاز خوشمزه فرانسوی لذت ببرید.